perjantai 30. toukokuuta 2014

Lopun alku

Huhhuh... kouluvuosi alkaa olla purkissa. Todistustenjakoa lukuunottamatta kaikki on jo nähty; ysiluokkalaisten musikaali, potkulaulumme ja ysien ruusujen ja stipendien jako. Enää kyse ei ole vain kaukaisesta rituaalista, joka häämöttää vuosien päässä. Koko kevätjuhlan aikana en kyennyt irrottamaan ajatuksiani siitä faktasta, että ensi vuonna tuossa olemme me. Ensi vuonna suunnilleen tähän aikaan mekin ollaan esitetty musikaalimme viimeinen näytös, ja samalla viimeinen musiikkiesityksemme luokkana. Ei hitto kun se tuntuu pelottavalta. Aika luisuu käsista.

Toinen asia, joka mua mietityttää, on seiskojen suhde meihin (tulevien kasien siis :P)... Musta ainakin oli jees esittää yseille potkulaulu, ja vaikka ysit joskus katto vinoon, niin tavallaan niistä tykkäsi. Ajatteleekohan seiskat meistä ensi vuonna samalla tavalla?

Mua pelottaa mun todistus hirveesti... Mun piti kyllä tänä vuonna panostaa, mutta kaikki tietää mitä sillekin hullutukselle kävi. Matikan läksyjä en tehnyt kertaakaan koko lukuvuonna (sori Pirjo jos luet tätä, ei se riipu oikeesti susta), mutta kokeiden keskiarvo sentään hipoo kasia. Kemiassa mä onnistuin tosi hyvin. Jotenkin menestys fyssassa sai mut innostumaan kemiasta, ja siitä mä tein kaikki (siis IHAN kaikki) läksyt ja jopa luin kokeisiin. Rohkenen jopa elätellä toivoa kympistä tokariin. Fyssasta mä en saanut syksyllä kymppiä koska meidän opella on joku juttu ettei se anna kellekkään kasilla kymppiä, mutta kuulemma se on ysillä helppo nostaa jos jatkaa samaan malliin. Ikävää tosin on, että meidän fyssanope lähtee opiskelemaan (LOL). Se oli hyvä. Myös meidän äikänope lähtee ja siitä mä kans tykkäsin.

Ja vielä ihan lopuksi: kiitos mun ihanille ystäville ihanasta vuodesta! Ilman teitä en oikeesti jaksaisi raahautua kouluun. Saga, Sinit, Lily, Maisa, Noella, Veronika, Maaria, Ella ja Siiri, tack så mycket!









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti